یزدان ما اهورا مزداست

فرشته‌های ما آمشاسپندان میباشند

همه دینباوری ما ، ایران است

باور دینی ما ، دانش و خرد است

پیامبر ، پیر فرزانه و آینده نگر و آموزگار مهادین ما آشو زرتشت است

فرزان شناسی‌ (فلسفه) زندگانی‌ ما بر پایه آموزه‌های زرتشت ، اندیشه‌های نیک‌ ، گفتار نیک‌ و کردار نیک‌ استوار است .

شالودهٔ مهادین باورهای ما ، فرنودخواهی (منطق گرایی) نام دارد

چلیپای ما ، همانا فروهر ، نماد ورهران (مقدس) آیین یگانه زرتشتیست

زبان رستادین (رسمی‌) و مادری همه سرزمین ما ، زبان پارسی و نه فارسیست

تنها یک پیامبر دیگر آشوییک پس از آشو زرتشت داریم ، که کوروش بزرگ ، شاه شاهان نام دارد

پیشوای آموزه‌های زبانی و پرهنگی سره ما : استاد بزرگ فردوسی توسی میباشد

درفش نمادین آشوییک ما ، درفش کاویانیست

درفش پاترمیک و کیانی ما ، پرچم ۳ رنگ شیر و خورشید تاگدار است

نسک‌های (کتاب های) آشوییک ما آوستا و شاهنامه میباشند

شهر پرستشگاهی (زیارتی) ما ، پارسه شهر (پرسپولیس) نام دارد






یگانه شناسنامهِ آریابوم منِ ایرانی :



نام و نام خانوادگی : ایران زمینِ شاهنشاهی

سالماهِ زایش : امردات ماه - ۱۱۰۰۰ سال پیش

نژاد : آریایی

تبار : ماد ، پارت ، کاسپ ، سکایی

نامِ پدر : اهورا مزدا

نامِ مادر : آناهیتا

دائنا : مهر پرستی و زرتشتی

زبان : پهلوی ، آوستایی

نام برادران و خواهران : کردستان ، آتروپاتگان ، دیلمستان ، تپورستان ، سیستان ، بلوچستان ، هکمتانه ، آرمنستان ، گرجستان ، تاژیکستان ، سوزیانا ، پارس ، خراسان ، سمنان ، .....

سالماهِ برفرستِ (صدورِ ) شناسنامه : ۱۱۰۰۰ سال پیش

برفرستگاهِ (محل صدور ) شناسنامه : آریابوم

سالماهِ سر انجام (انقضأ) : دارنده این شناسنامه زاده آمردات است ، هیچگاه نمیمیرد !!!

بدینروی و با آگاهی‌ و هوشیاری رسا آگاهی‌ میدهم که همهِ این داده‌هایِ شناسنامه درست میباشند ، و پایندان (تضمین) میدهم که هیچگاه از پیمانداری و اشا ورزیدن به آریابومِ شاهنشاهی خود دست نخواهم کشید ، جانم ، خونم و دمش (نفس) من تا پایان در راه ایران زمینِ شاهنشاهیم گذاشته شده و تا جان در بدن دارم ، پوششِ جانبازی در راهِ این شناسنامهِ راستینم را از تن بیرون نخواهم آورد ، و سوگند یاد می‌کنم به آفریننده جانها که دشمنان ایران زمین شاهنشاهی از دست من ، و شمشیر من رهایی نخواهند یافت .

افسرِ برفرست کننده شناسنامه : هیربد پردیسی توسی !‬

در پایان اینکه : ۱- کبیر تازیست ، درستِ آن بزرگ است .

شمشیرم را از رو میبندم ، همچون مازیار و بابک
اندیشه ام را سامان می بخشم چون داریوش و کوروش
ایمانم را از زرتشت میگیرم و فریاد هایم را از رستم فرخ زاد
خون اريايي در رگ های من می جوشد
من در برابر همه دشمنان سرزمینم خواهم ایستاد ، هر چند که بسان یزدگرد تنهاترین باشم
من خروشم را از کارون می گیرم ، صداقتم را از خلیج همیشگی پارس و سختی ام را از سهند
تشنه نیستم، همچون کویر ، دل من شهر سوخته سیستان است
چون ابر کوه سرو بر باورهایم استوارم و سخنم را از توس فرا می گیرم
این منم ، زاده مهر پارس، یک ایرانی

__________________